Δεκάδες μέλη του Ρουβίκωνα συγκεντρώθηκαν το βράδυ του Σαββάτου έξω από το σπίτι της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως στο Π.Ψυχικό πετώντας τρικάκια και κεντρικό σύνθημα «η Νίκη Κεραμέως σκοτώνει την παιδεία, κάτω τα χέρια από την απεργία».
Για τραμπούκους και φασιστική πράξη, μίλησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.
Για αντιδημοκρατικές πρακτικές και πρακτικές που δεν μας φοβίζουν μίλησε και η υπουργός Παιδείας Νίκης Κεραμέως.
Η παρέμβαση του Ρουβίκωνα
Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο
00:00
01:07
«Διαβρώνουν το χαρακτήρα της δημόσιας παιδείας»
Μαζί με το βίντεο η Φοιτητική ομάδα Ρουβίκωνα που πραγματοποίησε την συγκέντρωση έξω από το σπίτι της Νίκης Κεραμέως δημοσίευσε και μακροσκελή ανακοίνωση με σκληρή γλώσσα για τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης.
Σε αυτή, μεταξύ άλλων, κάνουν λόγο για σαρωτικές αλλαγές στην εκπαίδευση, «που διαβρώνουν συνολικά τον χαρακτήρα της δημόσιας δωρεάν παιδείας, μέχρι να φέρουν κανονικά και με το νόμο τους ιδιώτες και τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα στην εκπαίδευση, όχι πλέον απ’ την πίσω πόρτα, αλλά ξεδιάντροπα από ανοιχτό διάδρομο.»
» Διάδρομο που σίγουρα δεν θυμίζει αυτόν από ενωμένα θρανία, που δημιούργησαν μαθητές στη Νέα Φιλαδέλφεια, προκειμένου να φύγουν από το πλημμυρισμένο σχολείο – κοντέινερ που το υπουργείο Παιδείας τους έχει στοιβαξει, μιας και απ’ ό,τι φαίνεται, αυτοί περισσεύουν απ’ το άριστα διαμορφωμένο του πλάνο για το σχολείο του μέλλοντος.»
» Οι εξελίξεις αφορούν συνολικά τον κόσμο της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές, γονείς και εργαζομένους σε εκπαιδευτικά ιδρύματα και εισάγουν πρωτοφανείς ρυθμίσεις. Να θυμίσουμε για όποιον έχει ξεχάσει, ότι η πανεπιστημιακή αστυνομία αναμένεται να κάνει «ντεμπούτο» μέχρι το τέλος της ακαδημαϊκής σεζόν για να επιβάλλει την ασφάλεια μέσα στις σχολές.»
«Η αξιολόγηση υψώνει τεράστιους ταξικούς φραγμούς»
Για το θέμα της αξιολόγησης αναφέρει ότι «μιλάμε για ένα σύστημα που αν εφαρμοστεί, απονεκρώνει κάθε έννοια συλλογικότητας εντός του σχολείου και υψώνει τεράστιους ταξικούς φραγμούς. Φυσικά, η αξιολόγηση δεν αποτελεί έμπνευση της λαομίσητης υπουργού (όσο και να το ήθελε) αλλά ακόμα μια … φοβερή καινοτομία του σύγχρονου καπιταλισμού, που έχει ήδη εφαρμοστεί κάποια χρόνια πίσω στις κορωνίδες του, Αγγλία και Η.Π.Α., με τραγικά αποτελέσματα (τεράστιος αριθμός διδασκόντων εγκατέλειψε τον τομέα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών έπεσε αισθητά).»
» Η παιδεία στην Ελλάδα, μην ξεχνάμε, αποτελεί ένα από τα πεδία «δυτικού» πειραματισμού και η υποβάθμιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της έναν από τους βασικούς στόχους που έπρεπε να υλοποιήσει η κυβέρνηση της ΝΔ ερχόμενη στα πράγματα, για να ικανοποιήσει πολυεθνικές και κολλέγια που επελαύνουν στο χώρο αυτόν όλο και περισσότερο.»
» Τι πρόκειται να φέρει η αξιολόγηση στις σχολικές αίθουσες; Μας ενημερώνουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των καθηγητών που κινητοποιούνται στο ζήτημα και αντιστέκονται έχοντας να αντιμετωπίσουν παράλληλα τη σκληρή κρατική καταστολή, για το δυσοίωνο μέλλον που προβλέπεται στα σχολεία. Το κράτος έδειξε ότι θα κρατήσει στάση μηδενικής ανοχής απέναντι σε όσους διαμαρτύρονται για τα όσα έρχονται, με απόδειξη το ξύλο και τα χημικά στο πρόσφατο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.»
» Ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων, κατηγοριοποιήσεις, μαζικές συγχωνεύσεις, υπεχρηματοδοτήσεις συνθέτουν καταρχήν το προφίλ του μελλοντικού σχολείου. Αυτά θα βαθμολογούνται και φυσικά, αυτό σημαίνει ότι εκείνα με χαμηλές βαθμολογίες θα είναι πολύ δυσκολότερο να προσεγγίσουν «χορηγούς» (επιχειρήσεις ό,τι μορφής μπορεί να φανταστεί κανείς που φυσικά θα επεμβαίνουν στα σχολικά πράγματα) κι έτσι να υποβαθμίζονται διαρκώς, με ό,τι επιπτώσεις συνεπάγεται αυτό.»
» Οι μαθητές αναμένεται να διακρίνονται σε «καλούς» και «κακούς» (όπως και τα σχολεία) διαλύοντας έτσι την ουσία της αλληλεγγύης μεταξύ τους, όπως και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι στον εργασιακό τους χώρο θα έρθουν αντιμέτωποι με την αποθέωση της ρουφιανιάς για χάρη μιας ευνοϊκής αξιολόγησης.»
» Η λεγόμενη «αυτονομία» του σχολείου (στην πραγματικότητα δημιουργία ενός σχολείου – επιχείρηση) αποδεσμεύει το κράτος από τη χρηματοδότηση του. Επί του πρακτέου, ενώ υποτίθεται πως εισάγει μοντέρνες, πρωτοποριακές μεθόδους διδασκαλίας, αντ’ αυτού προβλέπεται να καταστήσει τον εκπαιδευτικό έναν απλό υπάλληλο που θα «σερβίρει» στείρες γνώσεις στον μαθητή, προκειμένου να τον ετοιμάσει για την εργασιακή αρένα, όπως ακριβώς τον θέλει η αγορά.»
» Είναι γνωστή, μάλιστα, και η κατάργηση των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών στο σχολείο, που «περισσεύουν» μάλλον στις ανάγκες τις αγοράς…»
» Η Κεραμέως «χτίζει» ένα σχολείο για λίγους και προνομιούχους. Όπως, ήδη, τα μαθήματα εξ αποστάσεως μπορούν να παρακολουθήσουν μόνο οι μαθητές που έχουν υλικοτεχνικό εξοπλισμό και αποκλείονται μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τον αποκτήσουν, έτσι στο μελλοντικό δραματικά υποβαθμισμένο δημόσιο σχολείο θα μείνουν οι μη προνομιούχοι να υφίστανται την κατάσταση αυτή, χωρίς καμία διέξοδο, αφού λεφτά για ιδιωτικά σχολεία δεν έχουν οι περισσότερες οικογένειες και φυσικά ούτε για κολλέγια. Αυτά είναι ορισμένα μόνο, βασικά χαρακτηριστικά της αξιολόγησης που έρχεται να εφαρμοστεί.»
from PRESS-GR https://ift.tt/3jwiRlL
via IFTTT