Λαμία: Όταν η Πλατεία Πάρκου… «μεταβαλλόταν εις την ωραιοτέραν!»


Όταν η Πλατεία Πάρκου… «μεταβαλλόταν εις την ωραιοτέραν!»

Στην πολυπρόσωπη φωτογραφία, εικονίζονται: πρώτος από αριστερά ο ζωγράφος Αλέκος Κοντόπουλος, τρίτος ο Ιωάννης Παπασιόπουλος και δεξιά δίπλα του, ο Νίκος Περαντινός.


Το άγαλμα στήθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1964, στην Πλατεία Πάρκου της Λαμίας. Οι ενέργειες είχαν ξεκινήσει από τον Δήμαρχο Ιωάννη Παπασιόπουλο (1955-1964), ώστε να γίνει η Λαμία μια σύγχρονη αστική πόλη. Σε έκθεση πεπραγμένων του τότε Δημάρχου, αναφέρεται χαρακτηριστικά: «…η Πλατεία Πάρκου μεταβάλλεται εις την ωραιοτέραν με εγκατάσταση ανδριάντα, διά χρημάτων Ερανικής Επιτροπής του Τσολιά..».


Ο ορειχάλκινος ανδριάντας του Έλληνα Τσολιά είναι έργο του γλύπτη Νίκου Περαντινού, ενός από τους σημαντικότερους γλύπτες της γενιάς του ΄30 που γεννήθηκε στην Αθήνα το 1910 και πέθανε το 1991. Οι γονείς του ήταν Κυκλαδίτες και έτσι εξηγείται η αγάπη του για την Πάρο, που τη θεωρούσε πατρίδα του πιο λευκού και διάφανου μαρμάρου στον κόσμο, του περίφημου «λυχνίτη» και πατρίδα της αρχαίας Γλυπτικής. 

Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, με δάσκαλο το Θωμά Θωμόπουλο. Από το 1935-1940, συνεργάστηκε με τον γλύπτη Μιχαήλ Τόμπρο και το 1941, διορίστηκε μουσειακός γλύπτης στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου εκτέλεσε σημαντικές εργασίες αποκατάστασης αρχαίων γλυπτών. Το 1947, με υποτροφία της Γαλλικής Ακαδημίας Αθηνών πήγε στο Παρίσι, για να παρακολουθήσει μαθήματα στην Ακαδημία Julian και τη Σχολή Καλών Τεχνών.


Με το έργο του διδάσκει την απλότητα και την κλασική φόρμα, βαθιά επηρεασμένος από τον ανθρωποκεντρισμό και το μέτρο της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Η Ακαδημία Αθηνών στις 23 Μαρτίου του 1991, του απένειμε το «Αριστείο Γλυπτικής», ενώ συνολικά έχουν στηθεί, 86 έργα του σε δημόσιες πλατείες του εσωτερικού και του εξωτερικού.

πηγή: από το προσωπικό αρχείο της Έφης Παπαευθυμίου

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΘΕΜΑΤΟΣ kaliterilamia.gr


from kaliterilamia.gr https://ift.tt/6fhidbt
via IFTTT

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη